ubuntu op xxod

Milton miltonliekwie op zonnet.nl
Zo Feb 8 16:07:59 UTC 2009

Hoi Martijn,
Heb je instructies opgevolgd. Na een half uur stond de knipperende cursor
nog steeds op het scherm met daarboven de volgende regel:
[   113.159894] ACPI Exception (processor_core-0816):  AE_NOT_FOUND,
processor dev
ice is noet present [20070126]

De xxodd heb ik kaal gekocht en voor het installeren van Windows xp moest ik
volgens de handleiding eerst op F2 drukken om een keuze uit 3 te maken:
vista, xp of Linux. Betekent dit misschien dat er maar 1 besturingssysteem
geïnstalleerd kan worden?
Milton

----- Original Message -----
From: "Martijn de Groot" <martijndegroot op xs4all.nl>
To: <Ubuntu-NL op lists.ubuntu.com>
Sent: Friday, February 06, 2009 3:16 PM
Subject: Re: ubuntu op xxod

Hoi Milton,

Misschien kun je de boot opties eens aanpassen.

1. Start laptop op met install cdrom
2. kies de taal
3. selecteer de eerste optie "Try ubuntu" of "Probeer ubuntu" of een
andere exotische taal (Highlighten niet op enter drukken!)
4. druk op de F6 toets
5. verwijder van de onderste regel met je pijltjes toetsen en de
delete of backspace toets Quit Splash --
6. druk op enter om te booten
7. kijk waar hij niet meer verder gaat.
8. rustig een kwartier laten staan.
9. Nog steeds vast? Even Googlen op het punt waar hij bleef hangen en
Mailing list melden waar hij bleef hangen :-)

Bij mij bleef hij even hangen op Squashfs en startte daarna door. Ik
heb ook gemerkt dat het scannen van de schijven soms lang kan duren
doordat er geen floppy drive in het systeem zit.

Groeten,

Martijn (MdG)