grub error 15opgelost

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Za Feb 7 19:39:13 UTC 2009

Op Saturday 07 February 2009 19:30:11 schreef Milton:
> Hoi Martijn, Jaap, Frans en anderen,
> Mijn GRUB probleem is opgelost. Ik had nl een 2de harde schijf in de pc
> waar ik ooit een installatie had gedaan maar naderhand kreeg ik
> hardwarematige problemen met die schijf. Daarna heb ik een installatie op
> een externe schijf gedaan. Na updaten kreeg ik het error 15 probleem als ik
> koos voor de jongste kernel. De 2de schijf heb ik eraf gekoppeld en heb wel
> een verse installatie gedaan. Nu kan ik zonder problemen kiezen voor de
> jongste kernel. In elk geval hartelijk dank voor jullie adviezen.
> Milton

Hallo Milton,

Gefeliciteerd dat je de fout hebt gevonden, en dat het nu is opgelost.
Wat ik ook fijn vind is dat je dit even meldt op deze lijst. Bedankt
hiervoor :)

Ik begrijp dat je defecte 2e harde schijf nog in de PC zat, en dat na
verwijdering ervan nu, na nog een keer installeren (op de externe schijf?)
alles werkt zoals het hoort.
Vraagje: waarom laat je een defecte schijf in je PC zitten?
Opmerking: kan je deze defecte schijf nog wissen? Ik bedoel hiermee: echt
helemaal schoonmaken. Daarvoor gebruik ik zelf dban, zie:
http://www.dban.org/download  Het is prettig als je als je een schijf wegdoet
dat die dan geen informatie meer bevat, waarvan je niet wilt dat die in
vreemde handen valt, zoals agenda's en kasboeken en creditcardgegevens en zo
voorts. Zou fijn zijn als dat nog kan....

Jaap