default user-agent

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Wo Aug 12 08:55:47 UTC 2009

Op Wednesday 12 August 2009 10:07:13 schreef Y P:
> Hoi,
>
> sommige sites - zoals u weet - geven problemen met Firefox; in feite is het
> probleem dat ze enkel Internet Explorer verwachten/eisen aan jouw kant.
>
> De vraag is dan ook:
> - waarom zouden we niet van de 1ste keer & permanent in Firefox IE als
> user-agent als default zetten: veroorzaakt het elders problemen ?
> - hoe doe je dat trouwens, kan iemand m'n geheugen opfrissen ?
>
> Dank u.
>
> GrtnX
>  Y P

1e: ik kom nooit of bijna nooit op dergelijke sites. Zou er ook niet willen
zijn.

2. Die niet functionerende sites zijn waarschijnlijk gebaseerd op IE6 of
eerder. Volgens mij houden de nieuwere versies van IE zich veel beter aan de
standaarden, dus zullen de IE6-sites zich daaraan moeten aanpassen, als ze
bezoek willen krijgen. IE8 wordt tegenwoordig gratis via de updates van MS
verspreid, zoals ik heb ervaren op mijn twee computers waarop nog Windows is
geïnstalleerd (helaas nog nodig voor een Sony muziekapparaatje van mijn
vrouw, en voor mijn Tomtom).

Je hebt dus een fictief probleem :), dat zich bovendien vanzelf zal oplossen.

Jaap