[INFO] - Ecofont | De kunst van het weglaten ... (ook onder Linux)

Martijn de Groot martijndegroot op xs4all.nl
Wo Apr 22 07:26:22 UTC 2009


> Op dinsdag 21-04-2009 om 20:40 uur [tijdzone +0200], schreef Ben Bridts:
>
>> > Je zou ook je cartridges zelf opnieuw kunnen vullen met een injectie
>> > naald. Dan hoef je niet op een beetje inkt te kijken en elk font
>> > gebruiken wat je wilt.
>> Daar ben ik tegen (kans op verstopte printkoppen enzo) maar dat
>> is een heel andere discussie.
>
> De oplossing voor eventuele verstoppingen is om geen aardolie te
> gebruiken voor het vullen van de cartridges maar de geeigende inkt voor
> dat merk cartridge. Ik vul ze meer dan 10 keer, zonder problemen. Maar
> zelfs als ze verstopt zouden raken verlies je er in feite niks mee. Je
> stelt alleen de aankoop van een tamelijk ingewikkeld ding, wat je
> éénmalig gaat gebruiken, een poosje uit. En ik geef toe dat je dan wel
> van die arme fabrikanten benadeeld. Waarvoor hierbij mijn welgemeende
> excuses.
>
> Groet, Dieter.
>


Als je zelf je cartridges vult betekend dat toch niet dat je inkt
bespaard? Tot 20% inkt besparen zou ook interessant kunnen zijn als je
zelf vult.

Groeten,

Martijn (MdG)







Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst