Onderwerp : terug naar windoos

Auteur : Martijn van de Streek
E-mail : martijn op foodfight.org
Datum : Vr Sep 5 19:03:38 BST 2008

On Fri, 05 Sep 2008, Peter Klaassen wrote:

> Mijn oude machine had een windows disk en een Linux disk.
> de laatste verwijderd, maar nu wil ik die machine als pure
> windows machine gebruiken.
>
> Hoe kom ik van het grubmenu af zonder windows weer opnieuw
> te installeren?

De makkelijkste manier is mijn handleiding volgen:
http://foodfight.org/log/Misc/how-to-get-rid-of-grub

Nadat je grub met deze handleiding verwijderd hebt, kun je de
Linux-partities opruimen en de Windows-partitie weer vergroten vanuit
Windows, door met de rechtermuisknop op "Mijn Computer" te klikken, en
"Beheren" aan te klikken.

Daar zit een schijfbeheer-tool waarmee de Linux-partities verwijderen
kunt, en de Windows-schijf vergroten (maak uiteraard eerst een backup
voordat je met partities gaat spelen!)