Onderwerp : (geen onderwerp)

Auteur : Martijn van de Streek
E-mail : martijn op foodfight.org
Datum : Di Okt 21 09:24:06 BST 2008

On Tue, 21 Oct 2008, Alex Meijer wrote:

> Ik zou graag willen weten hoe ik mijn vraag in een mailingslist op
> moet stellen?

Gefeliciteerd, je hebt zojuist een vraag op de mailinglist gesteld! :)

Maar als je een probleem hebt met (een deel van) Ubuntu, is het voor ons
makkelijk als je in je email alvast antwoord geeft op de volgende
vragen:

 * Wat wilde je precies bereiken?
   (liefst zo duidelijk mogelijk omschreven: wij kunnen niet raden wat
   jij denkt: "Mail doet het niet" is niet duidelijk genoeg, "Ik gebruik
   Evolution, ik heb ADSL van Telfort en ik kan mijn mail van Telfort
   niet ophalen" wl)

 * Wat deed je om dat te bereiken?
   (omschrijf de stappen die je deed: "Ik klikte op Bewerken,
   Voorkeuren", toen "Accounts", "Toevoegen", etc.)

 * Wat gebeurde er dat je niet verwachtte?
   (en in welke stap gebeurde het: wat deed je toen het misging? Waar
   klikte je? Welk commando voerde je uit?)
   Voorbeeld: "Ik klikte ik heb mijn gegevens ingevuld, maar de
   'Volgende'-knop bleef grijs"

 * Heb je al geprobeerd het zelf op te lossen?
   (Hoe? Welke stappen heb je gedaan? Welke websites gelezen?)