Onderwerp : http://www.livre.nl/200810092200/overig/overig/de-52-voor-ubuntu-nad er-bekeken.html

Auteur : Jensen Somers
E-mail : foss op jsomers.eu
Datum : Di Okt 14 14:06:26 BST 2008

Martijn van de Streek wrote:

> De Ubuntu-manier is dan gewoon het probleem zo oplossen dat leken er
> niet meer over hoeven nadenken.
>
> Wireless-ondersteuning is in 8.10 een stuk verbeterd, en
> Videokaart-support ook (nvidia blijft een zorgenkindje, maar dat komt omdat
> nvidia geen specs vrijgeeft, weinig aan te doen)

Kan iemand mij uitleggen wat nu eigenlijk het probleem met nVidia is? Ik
heb zelf een nVidia GeForce 8600 en ik heb nog nooit een probleem
ondervonden. Na het installeren (zelfs al in versie 8.04) geeft Ubuntu
mij mooi de melding dat er restricted drivers beschikbaar zijn die ik
kan installeren en nadien moet ik alleen via de nVidia settings
configuration tool nog alleen mijn dual screen aanzetten.

> En als mensen zelf nvidia-drivers gaan compileren en eea stukmaken dan
> zijn het imho geen leken meer.

> Iedereen is hier welkom als ze vragen (of antwoorden) hebben ;)
>
> Martijn

- Jensen