Onderwerp : sound card en Medion MD 96640

Auteur : guido dom
E-mail : guido.dom op gmail.com
Datum : Za Okt 4 10:16:19 BST 2008

Hallo (Medion gebruikers),

Ik gebruik (o.a.) een Medion MD96640 laptop en heb met de ge¤nstalleerde Win
Vista Premium geluid en zowel bekabeld als draadloos internet (en ook
draadloos met een usb Belkin toestel).
Met Ubuntu 7.10 heb ik geluid en bekabeld internet; draadloos heb ik de usb
belkin nodig.
Met Ubuntu 8.04 en de de beta releases van Ubuntu 8.10 (ook met die van
eergisteren!) is er geen geluid (er is een zeer zeer flauw geluidje!!) en
bekabeld internet; draadloos heb ik ook de usb belkin nodig.

Hoe maak ik het geluidssysteem van 8.10 "backwards compatible" met de
ge´nstalleerde geluidskaart?

Het kan toch niet dat een nieuwer systeem de oudere kaarten niet kan
gebruiken!!!!!

Ook met ndiswrapper en de windows drivers heb ik tot nog toe geen succes
gekend.

Ik probeerde ook de laatste Linux Mint met hetzelfde resultaat als met
ubuntu 8.10.

Tel:+32 (0)58 239804  +32 (0)497 538736

Nog een mooie dag toegewenst.

Guido (dompie) Dom