Installeren Ubuntu op een laptop

Dieter DiiN op tele2.nl
Ma Nov 24 20:47:45 UTC 2008

Op maandag 24-11-2008 om 21:22 uur [tijdzone +0100], schreef Jaap
Woldringh:

> Check nog even of je geheugen (van de computer bedoel ik :) ) in orde is, door
> de memorycheck te doen. Zo'n memorycheck moet je wel enkele uren laten
> doorlopen (een aantal passes), tenzij die natuurlijk een defect vindt. Defect
> geheugen vervangen.

Dat heb ik ook gedaan, en het duurt inderdaad lang. En ik weet niet meer
of het 2 of 3 passes waren maar het programma meldt wel als het klaar
is. En de cd controleren heb ik ook gedaan.
Nu ben ik met een programma wat dfsee heet de schijf aan het schoon
poetsen, zodat er niks meer op staat.
En dan probeer ik het nog eens. Misschien weet die laptop nog niet dat
ik hier de baas ben :-). Alhoewel computers vaak doosjes van pandorra
blijken te zijn.
Ik heb hier trouwens wel een externe usb drive staan van 250gig en die
werkt ook met mijn laptop want daar zitten een stel usb poorten op.
Misschien dat ik daar iets mee kan verzinnen.
Je kunt de cd ook als live cd gebruiken dus zou een image op een hd op
dezelfde manier moeten werken denk ik, maar dat weet ik natuurlijk ook
niet.
Bedankt voor het meedenken.
Dieter.