Installeren Ubuntu op een laptop

Dieter DiiN op tele2.nl
Zo Nov 23 19:12:52 UTC 2008

Hallo,

Op een redelijk oude laptop, targa visionary xp, probeer ik Ubuntu te
installeren.
Als ik de cd als live cd gebruik werkt alles prachtig. Zelfs draadloos
internet via een linksys dingetje dat je in een usb poort kunt steken.
Maar de programmas op de hd installeren lukt niet. Dat stopt gewoon na
een minuutje. De hd heb ik al verwisseld. En allerlei parameters die ik
zag staan op de installatie cd zoals, noapic, nolapic, acpi=off en nog
een stel, hielpen niet.
De bootsector van de hd heb ik gewist en de hele hd genuld. Maar bij het
installeren stopt Ubuntu op ongeveer hetzelfde punt.
Kan ik zien welke drivers worden geladen?
De laptop is 5 a 6 jaar oud, is dat te oud?
Ik hoop dat iemand een glanzend idee heeft :-).
Dieter.