Ubuntu-NL Digest, Volume 48, Nummer 14

Martijn van de Streek martijn op vandestreek.net
Zo Nov 23 13:38:21 UTC 2008

Op 23 november 2008 14:19 schreef L.P.E. Gerritse <ed.psion op zonnet.nl> het
volgende:

>  Ik denk dat ik het heb opgelost. Ha
> Ik heb gewoon bovenstaande linkjes geopend en geinstalleerd, wat wel
> werkte.
> Ik neem gewoon aan dat het opgelost is.
> Dank aan Martijn en de zijnen, ik geniet altijd van deze mailinglijst.:-)

Dat kan gevaarlijk zijn.
Die controle op de grootte van de bestanden (en nog wat details) zit er niet
voor niets in. De standaard upgrade-tool controleert namelijk of het bestand
is wat'ie verwacht, zodat het zo goed als onmogelijk is voor aanvallers om
"foute" software (virussen, spyware, etc.) naar mirrors te uploaden (mochten
die mirrors gehackt worden). Als je dpkg gebruikt wordt die controle
overgeslagen.