Onderwerp : van Dale woordenboek op Wine

Auteur : Frits Florin
E-mail : f.florin op wxs.nl
Datum : Do Nov 20 13:27:33 GMT 2008

Ik heb maandenlang zonder problemen gewerkt met het Handwoordenboek
Hedemdaags Nederlands, dat ik via Wine van een CD-R had ge´nstalleerd.
Maar na enkele updates van Wine ging het mis. Als ik het scherm
minimaliseerde bleef een stukje hangen en maximaliseren ging niet meer.
Sluiten gelukkig wel. Ik heb Wine in zijn geheel gede-installeerd en
opnieuw ge´nstalleerd, daarna het woordenboek opnieuw geladen: CD-rom
erin rechts geklikt op de install.exe, in het rolmenu geklikt op de
programmalader van Wine, de procedure doorlopen (precies hetzelfde als
in Windows). Het programma verschijnt niet bij Programs van Wine. Wel in
mijn persoonlijke map: Wine/drive_C/van Dale/grote woordenboeken/Nederlands.
Met het van Dale Handwoordenboek N/E ging het wat beter: ook dat
verschijnt niet bij de programma's onder Wine, maar ik kan het openen
via mijn persoonlijke map.
Kan iemand me helpen?

--
Frits Florin