Betr: Dual boot - Ubuntu 8.10 en Vista

Han Bronsveld jbronsveld op solcon.nl
Za Nov 8 12:02:55 UTC 2008

Ik heb eerst vista nog wat extra ruimte gegeven naast de nu in gebruik
zijnde ruimte door een partitie van 50Gb te maken. Daarna heb ik de
automatische partitie-indeling van de installatie CD van 8.10 gekozen. Na
minstens een half uur kreeg ik een foutmelding dat er een fout was ontdekt
op één van de opslagapparaten en dat de partitiewijziging ongedaan gemaakt
was (dat gelukkig nog wel). Ik heb onder vista vooraf een disk check gedaan
en een defrag. Komt iemand dit bekend voor en/of weet iemand hier een
(mogelijke) oplossing voor.

met vriendelijke groet,
Han

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: ubuntu-nl-bounces op lists.ubuntu.com
[mailto:ubuntu-nl-bounces op lists.ubuntu.com] Namens Martijn van de Streek
Verzonden: vrijdag 7 november 2008 19:59
Aan: Han Bronsveld
CC: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com; mehdiolia-t op telfort.nl
Onderwerp: Re: Betr: Dual boot - Ubuntu 8.10 en Vista

Op 7 november 2008 19:43 heeft Han Bronsveld <jbronsveld op solcon.nl>
het volgende geschreven:
> Martijn,
>
> Dat zou ik kunnen doen maar dan heb ik nog wel 2 vragen. Ik heb nu een C
drive met 150Gb, een E met 40Gb en nu ook nog een F met 50 Gb.
> Kan ik met Gparted de E en de F eerst weer aan de C toevoegen zodat ik
daarna 240Gb via de automatische optie kan verdelen?
> Of, kan ik de E en de F achteraf met Gparted nog aan één van de beide
OS'en hangen?

"schijven" zijn losse dingen.. partities is waar we het hier over hebben.

En inderdaad, ik zou alle Ubuntu-partities weghalen (die hebben geen
letters..), en de windows-schijf weer groot maken, en dan de installer
zijn automatische werk laten doen.