Betr: Dual boot - Ubuntu 8.10 en Vista

Han Bronsveld jbronsveld op solcon.nl
Vr Nov 7 18:43:01 UTC 2008

Martijn,

Dat zou ik kunnen doen maar dan heb ik nog wel 2 vragen. Ik heb nu een C drive met 150Gb, een E met 40Gb en nu ook nog een F met 50 Gb.
Kan ik met Gparted de E en de F eerst weer aan de C toevoegen zodat ik daarna 240Gb via de automatische optie kan verdelen?
Of, kan ik de E en de F achteraf met Gparted nog aan één van de beide OS'en hangen?

met vriendelijke groet,
Han

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Martijn van de Streek [mailto:martijn op vandestreek.net]
Verzonden: vrijdag 7 november 2008 19:28
Aan: Han Bronsveld
CC: mehdiolia-t op telfort.nl; ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
Onderwerp: Re: Betr: Dual boot - Ubuntu 8.10 en Vista

Op 7 november 2008 19:24 heeft Han Bronsveld <jbronsveld op solcon.nl>
het volgende geschreven:
> Dat heb ik gedaan maar nadat ik de 50Gb heb vrijgemaakt en daar vervolgens
> een rootpartitie (10Gb) van maak staat de overgebleven space niet meer als
> 'vrije ruimte' maar als 'onbruikb' in de lijst. Deze kan ik selecteren maar
> er is geen optie waar ik iets mee kan doen, behalve het terugdraaien van de
> laatste actie zodat ik weer 50Gb vrije ruimte heb.

(en nu naar de lijst)
Waarom kies je dan niet gewoon de automatische optie? Een grote
partitie voor Ubuntu (misschien één voor swap, maar volgens mij kan
intrepid standaard dingen met swapfiles), één grote voor Vista.. al
het andere is alleen maar lastig.