Dual boot - Ubuntu 8.10 en Vista

Vincent mailinglists op vinnl.nl
Vr Nov 7 13:13:32 UTC 2008

2008/11/6 Han Bronsveld <jbronsveld op solcon.nl>

> LS,
>
> Op mijn Vista wil ik een dual-boot voor Ubuntu aanmaken. De enige dual-boot
> instructie voor Ubuntu die ik kan vinden gaat uit van een XP met Ubuntu
> 7.04. Ik heb geprobeerd a.d.h.v deze instructie een dual boot aan te maken
> maar dat heeft er alleen toe geleid dat ik nu een extra partitie onder
> Vista
> heb. Is er iemand die een instructie weet die aansluit op mijn PC en SW
> (een
> HP Pavilon dv6300 laptop (3Gb intern, 250Gb HD(nu verdeeld in 186Gb,
> [...]

Voor zover ik weet kun je gewoon de Ubuntu CD in de lade stoppen (als Vista
al geinstalleerd is), opstarten van die CD en dan de instructies volgen na
het dubbelklikken van "Install" op het bureaublad (met de nadruk op de
instructies volgen: let op dat niet alles gewist wordt!). Daarnaast weet ik
dat veel mensen er de voorkeur aan geven eerst met Gparted de benodigde
partities te maken ipv dat door de Ubuntu-installer te laten doen, maar als
je al een extra partitie hebt gemaakt (die groot genoeg is voor Ubuntu) dan
moet je Ubuntu ook daarop kunnen installeren (nogmaals: goed de instructies
volgen :).

Hierbij zou ik wel even afwachten wat de andere lijstleden te zeggen hebben,
want ik moet toegeven dat ik zelf geen ervaring heb met dual-booten, dus ik
ben niet echt betrouwbaar :).

Succes,
--
Vincent