bootprobleem (solved)

Bart Jonkers bartjonkers op hotmail.com
Di Nov 4 19:26:05 UTC 2008

THANKS!!!!!

(even een kleine correctie grub-install --root-directory=/media/sda2
--recheck /dev/sda)

Ik moest wel nog even in de grub de hd(1,1) naar hd(0,1) zetten, maar dit is
waarschijnlijk omdat de disk nu master hangt ipv slave

En aangezien ik nu over mijn schroom ben om vragen te stellen, stuur ik
straks een nieuw draadje.

Bart

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: ubuntu-nl-bounces op lists.ubuntu.com
[mailto:ubuntu-nl-bounces op lists.ubuntu.com] Namens Martijn van de Streek
Verzonden: dinsdag 4 november 2008 18:37
Aan: Bart Jonkers
CC: Ubuntu-NL op lists.ubuntu.com
Onderwerp: Re: bootprobleem

Op 4 november 2008 17:40 heeft Bart Jonkers <bartjonkers op hotmail.com>
het volgende geschreven:
> Ik heb een beetje (te hard) geknoeid met een ubuntucomputer en kan niet
meer
> booten.
>
> Ik zou dolgraag booten van de /dev/sda2 partitie (die een werkende ubuntu
> zou bevatten met bootflag)

Je zou eens kunnen proberen om als je met je live-cd bent opgestart,
en /dev/sda2 is aangekoppeld, het volgende commando uit te voeren:

grub-install --root-directory /media/sda2 --recheck /dev/sda

(ik ga er hier vanuit dat /dev/sda2 aangekoppeld is op /media/sda2,
als dat ergens anders is moet je natuurlijk dát pad opgeven)

Dan wordt de 'grub' opstart-lader opnieuw op je systeem geinstalleerd,
en dat zou een hoop moeten schelen bij het opstarten ;)