bootprobleem

Martijn van de Streek martijn op vandestreek.net
Di Nov 4 17:36:44 UTC 2008

Op 4 november 2008 17:40 heeft Bart Jonkers <bartjonkers op hotmail.com>
het volgende geschreven:
> Ik heb een beetje (te hard) geknoeid met een ubuntucomputer en kan niet meer
> booten.
>
> Ik zou dolgraag booten van de /dev/sda2 partitie (die een werkende ubuntu
> zou bevatten met bootflag)

Je zou eens kunnen proberen om als je met je live-cd bent opgestart,
en /dev/sda2 is aangekoppeld, het volgende commando uit te voeren:

grub-install --root-directory /media/sda2 --recheck /dev/sda

(ik ga er hier vanuit dat /dev/sda2 aangekoppeld is op /media/sda2,
als dat ergens anders is moet je natuurlijk dát pad opgeven)

Dan wordt de 'grub' opstart-lader opnieuw op je systeem geinstalleerd,
en dat zou een hoop moeten schelen bij het opstarten ;)