icmptx aan de praat krijgen

amedee amedee op amedee.be
Ma mei 26 12:26:31 UTC 2008

On Tue, 29 Apr 2008 12:15:32 +0200 (CEST), "Amedee Van Gasse"
<amedee op amedee.be> wrote:

> dat

> He verdorie, dom van mij.
> Ik kan met één regeltje in iptables een honeypot maken van mijn server,
> dwz op alle poorten luisteren. Dan had ik met nmap naar buiten kunnen
> scannen om te zien wat er open staat. En nu kan ik het uiteraard niet
> testen, want ik ben daar enkel op maandagavond.
>
> Maar ik ben er quasi zeker van dat via TCP enkel poorten 80 en 443 open
> staan. Pingen naar de server lukte, dus ICMP staat ook open.
> Ik heb ssh over https geprobeerd, maar dat lukte niet. Vandaar dat ik
> icmptx probeer.

Goed nieuws: ik heb thuis ICMPTX aan de praat gekregen.
Tunneltje werkte prima, traceroute naar google ging via 10.0.1.1 (ip-adres
tunnel) ipv 192.168.2.1 (ip-adres gateway), en zowel vnstat als andere
netwerk monitoring tools gaven duidelijk aan dat er verkeer over de
pinglink ging.
Ik heb zelfs lastfm gedraaid en dit ging heel vlot!

Vanavond volgt de definitieve test. Ik heb de laptop mee en dan ga ik eens
proberen of ik naar buiten geraak. Ik ga dan meteen ook wat speedtests
doen.

Ik heb ook een kort scriptje bijeen gehakt om de pingtunnel op te starten.
Ik zet het wel eens online.
Het is nu heel lelijk, ik wil het nog herschrijven naar een mooi
/etc/init.d-scriptje.

Ik stel me wel nog vragen bij authenticatie. Nu kan iedereen mijn pingding
gebruiken.
Wat doe ik best, dat pingding niet zomaar routeren? Ik zou er een VPN over
kunnen draaien, en dan de VPN eindpunten routeren.
Zorgen voor later...

--
Amedee