kpf voor gnome???

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Wo mei 21 01:10:17 UTC 2008

Op vrijdag 09-05-2008 om 18:29 uur [tijdzone +0200], schreef Steven Van
den Wijngaert:
> Ik ben een ex-kde gebruiker (kubuntu) en ben weer helemaal in de gnome
> sfeer geraakt,
> Ware het niet dat ik een applicatie mis die ik heel gemakkelijk vond
> in kde: namelijk kpf
> of een kleine publiekelijke fileserver...
> Na wat googelen ben ik te weten gekomen dat er een alternatief zou
> bestaan in gnome-vorm, namelijk "gshare", waar ik toch een paar
> opmerkingen over heb.
>
> -met windows kan je geen files sharen mits het installeren van bonjour
> windows (moeten de mensen al willen doen dan he)

Zit mDNS/DNS-SD (Bonjour of welke implementatie ook) nog niet in Vista
dan?

(Gshare werkt overigens ook zonder, je kan via FTP naar poort 10021 die
bestanden downloaden als je wil.)

> -kpf werkte gewoon in de internet-browser.

Hoe werkt dat dan precies?

--
Jan Claeys