installatie van gedownloade programma's

Vincent imnotb op gmail.com
Vr mei 9 21:32:15 UTC 2008

2008/5/9 YP <yellow.penguin op edpnet.be>:

> Persoonlijk vind ik Synaptic wel de meest geschikte tool: ik maar een
> analogie met Google, dat is ook zoeken en vinden van..., bij Synaptic zoek
> je en installeert hij ... weliswaar met alle nodige dependencies, en mijn
> partner heeft nooit anders dan Synaptic gekend, eerst in Debian en nu in
> Ubuntu; die install/uninstall manager gebruikt zij nooit. Ook niet in het
> begin.

Voor nieuwe gebruikers is Add/Remove... volgens mij het meest geschikte
programma om programma's te installeren, omdat dat is wat het doet. Synaptic
gebruik je als je een overzicht wil houden van wat voor dependencies
geinstalleerd worden, of andere geavanceerdere dingen wilt doen. Voor de
gemiddelde gebruiker maakt dat allemaal niet zo veel uit (schijfruimte kost
niets meer), en dan is een programma waar je zo kunt zoeken naar andere
programma's en ze met een druk op de knop kunt installeren veel
overzichtelijker.

--
Vincent