installatie van gedownloade programma's

YP yellow.penguin op edpnet.be
Vr mei 9 20:16:26 UTC 2008

On Fri, May 09, 2008 at 06:56:06PM +0000, Robert Spanjaard wrote:
> Die beginner kan gewoon terecht bij Applications > Add/Remove Programs;
> Synaptic heb je pas nodig als je geen (echte) beginner meer bent, of als
> er iets fout gaat.

Persoonlijk vind ik Synaptic wel de meest geschikte tool: ik maar een
analogie met Google, dat is ook zoeken en vinden van..., bij Synaptic zoek
je en installeert hij ... weliswaar met alle nodige dependencies, en mijn
partner heeft nooit anders dan Synaptic gekend, eerst in Debian en nu in
Ubuntu; die install/uninstall manager gebruikt zij nooit. Ook niet in het
begin.

> Het zou geen kwaad kunnen om na de eerste boot van Ubuntu een korte hand-
> en rondleiding te geven, zodat je weet waar je programma's staan en hoe
> ze in Ubuntu/Linux heten, en andere belangrijke (bedienings?)verschillen
> met Windows.

Volkomen met jouw eens; en als het er staat is dat nog altijd beter dan een
uitlegfilmpje te moeten gaan zoeken op youtube ofzo. Voor mijn part mogen
zij morgen een "Take a tour" knop erin bakken.

Aldo.