Even zeuren over 8.04

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Di mei 6 20:34:19 UTC 2008

Op zondag 27-04-2008 om 14:24 uur [tijdzone +0200], schreef Robert
Spanjaard:
> - De draadloze verbinding presteert slecht. Ik haal _intern_ nog maar 36
>   kB/s, ongeveer 5% van de snelheid die ik onder 7.10 haalde, en de
>   verbinding valt regelmatig weg. Het lijkt wel alsof het signaal onder
>   8.04 veel zwakker is dan onder 7.10, maar zelfs op 1 meter van m'n
>   accesspoint kom ik niet boven die 36 kB/s uit. Als ik 7.10 weer opstart,
>   werkt alles weer normaal, dus het ligt niet aan de hardware.

Er zijn enkele problemen met bepaalde nieuwe wifi drivers (100% open
source drivers die de standaard wifi-interface in de kernel gebruiken en
oudere drivers vervangen) in combinatie met bepaalde access points in
combinatie met bepaalde instellingen.  Als je een recente Intel wireless
hebt, installeer dan eventueel de 'linux-backports-modules-*' die bij je
kernel hoort, dat zou op z'n minst een aantal dergelijke problemen
oplossen voor de 'iwlwifi' drivers (misschien ook voor andere).

> - De 'verbeterde' System Monitor is IMO geen verbetering. De waardes die
>   de grafiek aangeeft, hebben weinig meer met de werkelijkheid te maken,
>   en komen ook niet overeen met de cijfers die eronder staan, of de
>   cijfers in File Operations.

Die kritiek heb ik al nog gehoord; zelf gebruik ik dat ding eigenlijk
nooit (lang leve 'htop' & co. ;) ), al lijkt het wel +/- correct te
werken hier.

> - Over File Operations gesproken: als ik een bestand over een SSH-
>   verbinding kopieer (met die slechte verbinding), kan ik het kopiëren
>   niet goed afbreken. Het kopieerproces stopt wel, maar hij verdwijnt niet
>   uit de lijst van File Operations.

Er zijn net gisteren updates voor 'gvfs' geweest, hebben die geholpen?

> - Als Firefox voor het eerst een stukje Flash tegenkomt, krijg ik de keus
>   uit drie flashplayers. Maar er staat niks over voor- en nadelen van de
>   players bij. Op basis waarvan moet ik dan een keus maken?

Kan je dit en de andere problemen eventueel op bugs.ubuntu.com
rapporteren?  (Als dat nog niet eerder door jou of iemand anders gebeurd
is?)

--
Jan Claeys