XP/Ubuntu

YP yellow.penguin op edpnet.be
Di mei 6 18:07:48 UTC 2008

On Mon, May 05, 2008 at 05:54:34PM +0200, Vincent wrote:

> Ik weet niet of en hoe je dit achteraf nog kunt doen, maar voor de volgende
> PC: je kunt tijdens de installatie een partitie op de XP-schijf maken (zeg
> 500MB) waarop je de map /boot zet. Dan wordt het menu dus daarop gezet
> waardoor die ook laadt als de schijf is losgekoppeld (uiteraard moet je dan
> niet voor Ubuntu kiezen).

Maar hij gebruikt een 2de, removable schijf; wat nu als er op een 3de een
andere distro wordt geïnstalleerd? wat zal er dan gebeuren met /boot, welke
kernels en linken blijven daarop? en kan grub dan er nog aan uit geraken?
'T is maar een vraag hoor? ik heb alleszins het antwoord niet maar Wings
sprak van een 2de removable disk, dus ga ik ervan uit dat er een reden is
waarom iemand een 2de removable disk gebruikt, anderz zou dat evengoed een
2de vaste schijf kunnen zijn. 'K weet niet of is verkeerd ben!

Y P