Harde schijven eenvoudig aankoppelen

Henk-Peter Koster h.p.koster op xs4all.nl
Di mei 6 09:54:01 UTC 2008

Martijn Vermaat schreef:

> Wat meer info over LVM:
> http://www-128.ibm.com/developerworks/library/l-lvm/
> http://www-128.ibm.com/developerworks/library/l-lvm2.html
> http://www.linuxdevcenter.com/pub/a/linux/2006/04/27/managing-disk-space-with-lvm.html
> http://www-128.ibm.com/developerworks/library/l-lvm2/
> http://www.debian-administration.org/articles/410

Dankjewel, ik heb de links allemaal bestudeerd. Heel interessant ik ga
er zeker verder naar kijken. Ik heb echter het gevoel dat LVM voor
gevorderden is. Mijn vraagstelling was niet goed, maar ik ben eigenlijk
op zoek naar een oplossing a la "harde schijven aankoppelen voor windows
overstappers", kortom een eenvoudige manier om een nieuwe HDD aan te
koppelen en toe te voegen aan het bestandssysteem als ware het een E:\
of F:\ dus: sdb1, sdb2, sdb6 etc. De methode die ik zelf hanteer is net
als bij LVM bepaald niet intuïtief te noemen en dus te bewerkelijk voor
JMDCADT.

--
met vriendelijke groet,

	Henk-Peter