mislukte update: paniek

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Vr mei 2 18:19:16 UTC 2008

On Fri, 02 May 2008 15:24:56 +0200, coos de jong wrote:

> Beste mensen,
>
> Heb de update van 7.10 naar 8.04 proberen uit te voeren.
>
> Helaas, op 2 minuten voor het einde kwam het volgende bericht; instellen
> van network-manager (0.6.6-0ubuntu u5)... Reloading system message bus
> config... Error org.freedbtop.DBus. Error. Failed:element
> <Standard_system_servicedirs> not allowed inside <bus config> in
> configuration file nwobc(weet niet of nwobc klopt, aangezien ik het heb
> overgeschreven en mijn handschrift nogal slecht is!)-rc.d:unit
> scryptdbus, action "force reload" failed.invoke-Rc.d: release upgrade in
> [...]

boot met een live-cd of zoiets. Mount tenminste de / dir van je 7.04. Ga
daar naartoe en doe een chroot (lees even de man-page om precies te zien
hoe dat moet). Het kan geen kwaad, is misschien nodig, om nu een "mount -
a" te doen. Afhankelijk van hoe erg het fout is gegaan zou je nu met
update-grub of met grub-install grub weer zodanig moeten kunnen
terugzetten dat je je xp en 7.04 weer kunt booten.

Aart