Heren, Na tekenen met xfig en scannen met GIMP en programmeren in Python en Java wil ik nu eens OCR proberen. Er zijn verschillende programma's heb ik inmiddels gezien. Het principe lijkt me allemaal: eerst scannen en wegschrijven naar een gewenst formaat. Dan via de console (terminal) omzetten? Zit er een OCR- aanrader tussen? Met dank alvast. Groet, Ep Gernaat