internettoegang beperken

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Wo Mrt 26 05:51:02 UTC 2008

On Tue, 25 Mar 2008, tikkel wrote:

> Ik heb een vraagje aangaande het beperken van internettoegang voor de kids
> (na zessen is het huiswerktijd en gaat de toegang tot internet uit).
> Ik heb begrepen dat zoiets gedaan moet worden door in het bestand
> /etc/security/time.conf een regel te zetten
> die dat voor mij regelt.
> de vraag is eigenlijk welke service de internettoegang regelt. Of wellicht
> is er nog een betere(makkelijker) mogenlijkheid om dit te regelen.

Er zijn veel programma's die content filteren (dansguardian o.a.).. maar
ik kan er zo snel geen vinden die dat op basis van tijd kan.

Het is mogelijk, maar dan moet je een paar scripts schrijven, en ze in
"cron" zetten (cron voert programma's uit op gezette tijden).

Het belangrijkste om hier voor te weten:
Hebben de kinderen eigen useraccounts? Hele eigen PC's?