Berichtregels in thunderbird

Geert Altena g.altena op gmail.com
Zo Mrt 23 16:02:58 UTC 2008

On 22/03/2008, Jeroen Hendrickx <jeroen.hendrickx op telenet.be> wrote:

[niet werkend filter in Thunderbird]
>  Volgens mij ligt dat aan het feit dat ik een berichtregel opstel op
>  basis van "Van" en dat de lijstnaam staat bij "Afzender". (Ben ik nog
>  duidelijk?) Ik zie echter geen andere mogelijkheid in dat lijstje staan,
>  maar waarschijnlijk doe ik gewoon iets fout.

De ubuntu lijst maakt idd onderscheid tussen 'Van', in dit geval het
adres van het lijst-lid, en 'Afzender', de eigenlijke verstuurder van
het mailtje, de Ubuntu mailinglist server. Je doet dus niks fout maar
filtert op de verkeerde header (als je wilt mag je dit 'iets fout
doen' noemen :-) )

Je kunt nieuwe headers toevoegen waarnaar het filter moet kijken. Maak
een nieuw filter en kies dan het onderste veld uit het lijstje. In het
engels staat er 'customise', in het nederlands zal het iets zijn als
'aanpassen' oid. Hier kun je dan je 'Afzender' header toevoegen.

Kijk voor de correct naam van de header even bij het menu 'View ->
Headers -> All'.

Succes ermee!

Geert.