Evolution, pakketten configureren

Jrlmailing jrlmailing op gmail.com
Di Mrt 18 00:29:20 UTC 2008

d.alleyne op upcmail.nl schreef:

> Die helpdesk/mail heb ik bezocht.
> Ik weet alleen niet hoe je een account opend dat staat heel anders begreven,
> dus weet ik niet hoe ik het bij evolution moet vinden.
> Ik moet weten waar ik moet klikken.
>
> Die mail die je goed hebt ontvangen komt van mijn upcwebmail.
> De mails die ik via evolution verstuur staan nog steeds in de wachtrij.
> Ik heb ook een mail naar mezelf gestuurd, die staat ook in de wachtrij.
>
> Ik weet het niet meer.
> Ik bedacht mij net, lees die mail van Wim over die 2 in gangen en zeg of ik het bij het rechte eind heb,of dat ik mij vergis.

> [...]

Dit heb ik op onderstaande url gevonden. iemand die upcmail gebruikt met
evolution
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/20854
kijk ook eens naar deze pagina, hier staat wel een voorbeeld voor gmail,
maar vervang dit door de gegevens van upc en het zou moeten lukken om
e-mail te versturen via evolution.
http://tuxicity.wordpress.com/2007/03/08/howto-set-up-gmail-in-evolution-gnomes-mail-client-and-organizer/

     * Open evolution:

Select Edit > Preferences > Mail Accounts
Select the Add Button > (Evolution Assistant Account starts.)
klik volgende

Als je Evolution voor de eerste maal gebruikt

     * Identity
Je naam
Je e-mailadres
optioneel
ander e-mailadres die mensen gebruiken als ze jouw bericht beantwoorden

ontvangen e-mail:
bij server type kies je voor POP
bij configuratie
Server: pop3.upcmail.nl
Username: jouwnaam op upcmail.nl
Security > Drop-down menu > select SSL connection
Authenthication Type: password
Flag remember password if you wish

Receiving Options
Are all optional, fill in as you please.
Select Forward

Sending Email:
server type: smtp
server: smtp.upcmail.nl

kies bij Autentication
type username + password

Klik op ok

hopende je hiermee een beetje op weg te helpen voor het maken van een
upc account in evolution.

De gegevens van upc staan op volgende url:
http://www.upc.nl/index.php?CampaignID=48&PageID=1415&cid=82&aid=913

--
Jrl

Linux Registered User # 463601