1 gebroken pakket ontdekt, maar nog niet opgelost.

Amedee Van Gasse amedee op amedee.be
Do Mrt 6 22:44:47 UTC 2008

> Ik heb alt + F2 in getoetst en kreeg een venster open.
> Daarin typte ik sodo apt-get install-f toen stond er kan sudo apt-get
> install-f niet vinden.

2 fouten:
* het is 'sudo' en niet 'sodo'
* er moet een spatie tussen 'install' en '-f'

> Ik heb een paar andere geprobeerd

Welke andere? Mogen we zelf raden?
sudo rm -Rf /
Zat die erbij? (niet doen!!! dan ben je alles kwijt!!!)

> toen stond er wordt uitgevoerd, maar
> toch gebeurde er niets.

Ik kan niet volgen. Need input.

> Toen heb ik synaptic in getoetst toen stond er:

Zal niet werken zonder sudo ervoor.

> U zult veranderingen niet kunnen doorvoeren.

Zie je wel, ik heb het gezegd!

> Toen heb ik op afsluiten geklikt en toen stond er:
>
> U heeft 1 gebroken pakket op uw systeem.
> Gebruik het filter"Gebroken" om deze te vinden.

Jaaah... als je op eigen houtje allemaal rare dingen doet zonder dat je
weet wat je aan het doen bent, en zonder op voorhand om uitleg te vragen,
dan gaan er allerlei dingen stuk he!
Ik ga zelf ook niet aan mijn auto zitten sleutelen want ik ken daar ook
niets van. Ook al is het maar de olie die bijgevuld moet worden!

> Toen heb ik weer op afsluiten geklikt

Het beste dat je kan doen.

> en toen kwam ik synaptic pakketbeheer.

Ik ben niet mee.

> Ik ben toen naar ik dacht instellingen gegaan en toen Filters en toen naar
> Bewerken en toen naar Gebroken Pakketten Repareren, daar op geklikt en
> toen stond
> er: Afhankelijkheden succesvol gerepareerd.
>
> Ik heb die handeling een paar keren herhaald en telkens stond er:
> Afhankelijkheden succesvol gerepareerd.
> En toch geeft het aan U heeft 1 gebroken pakket op uw systeem.

Welk pakket is gebroken? Ik kan het niet raden.

> Wat heb ik verkeerd gedaan.

Je hebt zitten prullen met software die je niet kent of begrijpt.

> Ik heb maar op afsluiten geklikt.

Prima

> Ik ben toen via Systeem naar pakket beheer programma of synaptic pakket
> beheer gegaan,
> toen stond er:
> Software index is beschadigd,er is een fout opgetreden.
> De volgende details zijn beschikbaar.
> E:dpkg was interrupted, you must manually run'dpkg--configure-a' to
> correct the problem.

o jee...

> Ik heb ook nog de tijdschrift Chip gekocht waarin een dvd in zit.
> Programma's
>
> 10 tools voor online films,
> OpenSuse 10.3, Ubuntu 7.10,
> Xubuntu 7.10, FileRecovery 4.0,
> FinalBurner Free 1.21.0.110,
> Synchronizer (volledige versie),
> Netscape Navigator 9.0.0.5,
> Vamp 4.1, XMediaRecode 1.0.1.1,
> Videospin 1.1, True Image 11
> staan erop.

Ik zie het verband niet. (alhoewel)

> Ik heb geprobeerd Ubuntu 7.10 te installeren maar het is mij niet gelukt.

Dat begrijp ik.

> Ik heb ook telefonisch advies gehad om naar installeren te zoeken maar kon
> het nergens vinden.

Het staat er nochtans duidelijk op.

> Ik heb ook het help programma van Ubuntu geprobeerd, meld fouten.
> Die heeft ook niet geholpen, want ik heb nog steeds problemen die fout is
> niet gerepareerd.
> Dat help programma meld fouten werkt ook niet echt.

Dat programma dient daar ook niet voor.
Het dient om fouten te melden die de programmamakers vergeten oplossen zijn.
Het dient niet om jouw gebruiksfouten op te lossen.

> Wie kan mij helpen om die gebroken pakket te vinden.

Via deze mailinglijst? Volgens mij niemand.

> Misschien los ik het probleem nog met jullie hulp op, voordat
> profestionele hulp mij komt helpen.

Mijn eerlijke mening? Ik betwijfel het. Wacht aub op hulp.

> Is er een telefoonnummer van Ubuntu waar ik tegen betaling misschien
> geholpen kan worden.

Canonical, in het Engels.
Mar jouw problemen zijn het stadium van telefonische of emailhulp al lang
voorbj. Jij hebt onsite hulp nodig. Al was het maar om een diagnose te
kunnen stellen in bewoordingen die wij ook begrijpen.

> Alvast bedankt voor jullie reacties.

Kijk, ik wil echt niet respectloos overkomen, maar als ik jouw
horrorverhalen lees, dan stijgen mijn haren ten berge. Je werkt jezelf
altijd maar verder in de moeilijkheden. Ik denk dat je zelf niet begrijpt
wat je jezelf aandoet. Een ding is zeker: je moet een grenzeloos optimisme
hebben, want de gemiddelde persoon had nu al lang afgehaakt.

Weet je wat volgens mij het beste is wat je nu doet? Blijf van je pc af,
tot er hulp is. Ik zou je allerlei advies kunnen geven via mail, maar
daarmee zou ik je niet helpen. Integendeel, mijn hulp zou het alleen maar
erger maken.

Vraag gewoon aan iemand die al tientallen keren Ubuntu geïnstalleerd
heeft, om jouw pc helemaal vanaf 0 te herinstalleren. Het zal dan wel in
orde komen.

--
Amedee