scherm-probleem

ep gernaat e.gernaat op hccnet.nl
Di Mrt 4 09:44:35 UTC 2008

Goedemorgen allemaal,
Een probleempje, jullie goed raad is dringend gewenst.
Mijn laptop wordt voor demonstratie-doeleinden nogal eens op een beamer
aangesloten.
Het lukt niet om zowel op de laptop- als op het 'doek' een goed beeld te
krijgen (blijft bibberig).

Op zich zelf geen probleem dan laat ik maar het laptop-scherm maar
zwart, dan gaat het ook prima.
Een van mijn collega's kwam met de suggestie om onder Beheer 'Screen en
Graphics Preferences'
een 2e scherm in te stellen. Wel dat hielp niet veel, maar het probleem
is nu dat Ubuntu alleen maar opstart in de textmode (console, terminal)
met de melding:
Setting mode 1024 x 768 ( en 800 x 600) failed. Using mode 640 x 480.
Ik moet er dan met ' /ep/# halt ' weer uit.
Is er een mogelijkheid om dit vanuit de terminal te herstellen?

Met dank alvast,
Groet,
Ep Gernaat