Xen probleem

Dennis van Dok dvandok op quicknet.nl
Zo Mrt 2 22:09:09 UTC 2008

Tim ter Beest schreef:
> Hallo allemaal,
>
> Ik heb een probleem met XEN. Omdat XEN in combinatie met Ubuntu 7.10 op een server bij Hetzner draait heb ik de volgende configuratie:
> In /etc/network/interfaces heb ik een nieuwe subinterface eth0:0 aangemaakt, die het eerste IP heeft uit het subnet dat ik van Hetzner heb gekregen.
> In /etc/xen/xend-config.sxp de volgende regels toegevoegd:
> (network-script network-route)
> (vif-script     vif-route)

Heb je de scripts /etc/xen/scripts/network-route en .../vif-route wel
eens bestudeerd? Het zou heel goed kunnen dat ze verwachten een device
eth0 te moeten configureren, en als jij eth0:0 gebruikt...

O, en 'toegevoegd'... Je mag volgens mij maar één set van network-script
en vif-script hebben, dus de standaard network-bridge en vif-bridge moet
je dan wel uitcommentariëren.

Laat maar weten of je hiermee verder komt.

--Dennis