Gimpshop

Frits Florin f.florin op wxs.nl
Vr Jun 27 16:22:35 UTC 2008

1) Ik trachtte Gimpshop volgens de instructies te installeren. Bij een
nieuwe opstart was het icoontje op het bureaublad verdwenen. Als ik via
het terminalvenster opstart lijkt dat te lukken, maar dan krijg ik de
volgende foutmelding:

usr/local/lib/gimp/2.0/plug-ins/print: error while loading shared
libraries: libgimpprint.so.1: cannot open shared object file:no such
file or directory
(gimp: 6687): LibGimpBase-Warning  **: gimp: Wire_read(): error

Hoe kan ik Gimpshop[ normaal geïnstalleerd krijgen?

2) KINO blijkt niet te werken met Canon camcorders. Is er een alternatief?

Dank voor alle hulp!

--
Frits Florin
Jan van Riebeeckstraat 26,