Afsluitbutton is verdwenen

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Ma Jun 23 21:07:28 UTC 2008

On Mon, 23 Jun 2008, Ronald van der Lee wrote:

> Ik heb Ubuntu 8.04. Sinds enige tijd is de afsluitbutton verdwenen. De
> rode button zit wel op de bovenste werkbalk, maar als je daar op klikt
> open je een venster met opties als afmelden, in slaapstand zetten etc,
> maar de echte afsluitbutton is weg. Ik kies nu dus voor afmelden en als
> dat gereed is, wordt het aanmeldscherm getoond. Vervolgens houdt ik dan
> de aan-uit knop net zo lang ingedrukt totdat de laptop uitgaat. Dat moet
> netter kunnen, graag jullie hulp.

Heb je jezelf die rechten ontzegd in de "gebruiker-editor" (Systeem ->
Beheer -> Gebruikers en groepen)?

Heb je packages weggehaald die je beter niet had kunnen weghalen (in het
bijzonder de acpi-packages en gnome-power-manager)?