opgelost Was:Re: desondanks alles nog altijd synaptic in het Engels

YP yellow.penguin op edpnet.be
Wo Jun 18 14:37:50 UTC 2008

Hoi,

On Sat, Jun 14, 2008 at 07:10:16PM +0200, Jan Claeys wrote:

> Hier werkt dat correct, dus ik gok dat je op de één of andere manier
> iets niet op de door de developers verwachte manier geconfigureerd hebt?
> Als je kan zeggen hoe je dat precies geïnstalleerd & ingesteld hebt
> kunnen we dat misschien doorgeven zodat er gekeken kan worden naar een
> betere manier om verwarring te vermijden...
>
> NB: het installeren van de pakketten voor een bepaalde taal verandert
> niks aan de ingestelde taal.  Daarnaast heb je ook nog eens de standaard
> ingestelde taal voor het systeem en deze die de gebruiker zelf ingesteld
> [...]

We hebben gewoon doodgewoon Hardy Alternate op die lap geïnstalleerd omdat
hij te weinig geheugen heeft voor de Desktop CD.
Verder is er niets ingesteld, er is gekozen voor Nederlands, Belgie, en dat
bleek ook zo te zijn nadat je een account hebt aangemaakt;
enkel Synaptic bleek in het Engels te blijven, en dit zijn we al meerdere
malen tegengekomen, zonder dat je iets ervoor hoeft te doen;
als je het dan in Synaptic zelf handmatig wijzigt dan komt het in orde,
anders niet.
Synaptic is het enige stuk dat nog in het Engels blijft; dit probleem
dateert van de Feisty want toen vonden we het maar raar dat je voor NL kiest
en dat Synaptic dan in het Engels blijft.

Y P