Kleurverschillen in Rawstudio

Robert Spanjaard spamtrap op arumes.com
Do Jun 12 20:17:45 UTC 2008

On Thu, 12 Jun 2008 21:45:37 +0200, Jan Claeys wrote:

> "Professionele" fotobewerking zonder kleurprofielen is toch niet echt
> nuttig, lijkt me?

Nee, maar dit is niet professioneel. En omdat ik net 8.04 opnieuw
geïnstalleerd heb (na o.a. m'n moederbord, CPU en VGA vervangen te
hebben), heb ik nog niks met profielen gedaan. Zelfs de desktop-
achtergrond is nog origineel. ;-)

> Hangt er van af hoe die thumbnails gemaakt worden (het lijkt me
> duidelijk dat dat niet gebaseerd is op dezelfde manier als de eigenlijke
> afbeelding...).

Nee, dat blijkt. Maar het is een 'oude' camera (Canon EOS-10D), dus als
de RAW-bestanden nu nog niet goed gelezen worden, heb ik weinig hoop voor
de toekomst.

Ik ga toch Bibble maar een keer proberen...

--
Regards, Robert                                      http://www.arumes.com