Ati en nvidia ubuntu hardy

Muylle Bart Muylle.Bart op skynet.be
Di Jun 10 12:48:30 UTC 2008

Martijn van de Streek schreef:

> Grote kans dat de ATI en Nvidia-drivers niet goed samenwerken, tenzij je
> voor beiden de "open" (vrije) driver gebruikt.

Ik zou eventueel wel willen de open ati driver gebruiken maar ik kan
blijkbaar niet zeggen dat hij beide schermen moet gebruiken.  En met de
nv open driver van nvidia loopt hij vast.

> Dan doe je iets niet goed, want ik heb hier een X700 waar alles perfect
> op werkt.. hoe probeer je eea in te stellen?
>
> Systeem -> Voorkeuren -> Schermresolutie ?

Ik wil verschillende keren hetzelfde scherm en doe dit normaal via
xorg.conf met bij de ééne output    screen 0 en de andere screen 1 ,
maar tja maar beeld op één scherm. Met de driver van ati zelf wel beeld
op beide schermen maar conflict met de andere kaart dan .

> xinerama is "deprecated", vervangen door nieuwe functionaliteit in
> XrandR.

Is de syntac van XrandR hetzelfde als die van xinerama ?

Gtrz

Bart