Onderwerp : Ati en nvidia ubuntu hardy

Auteur : Muylle Bart
E-mail : Muylle.Bart op skynet.be
Datum : Di Jun 10 18:08:42 BST 2008

> Je moet _geen_ schermen configureren in je /etc/X11/xorg.conf.. en dan
> met die Schermresolutie-tool je schermen aanzetten en aangeven hoe ze
> ten opzichte van elkaar staan.

Euh via systeem voorkeuren schermresolutie, kan je niet veel instellen
hoor. En zeker niet om verschillende schermen op één vga kaart aan te
sturen.

> Nee. http://www.thinkwiki.org/wiki/Xorg_RandR_1.2 (voor Intel, werkt
> vast ook voor Ati); anders http://team.vantronix.net/~reyk/xorg.conf-t61
> of http://intellinuxgraphics.org/dualhead.html
>
> Martijn

Als ik dat bekijk is dat gelijk meestal voor laptops met het lcd scherm
en nog een extra scherm via de vga output. Mijn bedoeling is om 4
schermen op één pc, 2 via de nvidia kaart en 2 via m'n oude ati kaart.

Gtrz

Bart