TIP: Wicd in plaats van NetworkManager

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Vr Jun 6 20:42:01 UTC 2008

Op vrijdag 06-06-2008 om 22:02 uur [tijdzone +0200], schreef Jaap
Hoetmer:
> Ik ben tegen wat eigenaardigheden aangelopen van de Gnome
> NetworkManager, en heb Wicd geinstalleerd om te kijken of dit beter
> werkt. Tot nog toe ben ik zeer tevreden. Het heeft een redelijk
> eenvoudige interface, maar heeft toch geavanceerde opties.

WICD is wel niet zo erg vriendelijk voor je batterij heb ik begrepen
(onhandig als je vaak op batterij moet werken)?  Als je powertop draait,
hoeveel wakeups-from-idle-per-second zie je dan totaal, en wat zijn de
voornaamste oorzaken (die staan normaal in vetjes)?

--
Jan Claeys