Server shares mounten

Paul van der Vlis paul op vandervlis.nl
Do Jul 17 13:53:59 UTC 2008

Martijn van de Streek schreef:

> Je kunt beter globaal mounten, zodat alle users die er recht op hebben
> erbij kunnen.

Maar hoe doe je dat?
Bij het mounten moet je toch een username en paswoord opgeven. Dat zijn
de rechten die de mount heeft. Of wou je die rechten op een andere
manier instellen (permissies op een directory bijvoorbeeld). Nadeel
daarvan lijkt me dat je dan de rechten niet meer centraal kunt instellen.

> Dat zou wel moeten gaan, zeker als de gebruiker in group 'fuse' zit, en
> 'fusesmb' geinstalleerd is.
>
> Dan zou nautilus (eigenlijk gio/gvfs) vanzelf een mount moeten maken
> voor programma's die het niet zelf snappen.

Dat zou wel heel netjes zijn, waar moet een gebruiker dan naar toe in de
tree? Ik zal er eens op gaan googelen, bedankt.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/