Raar USB-gedrag

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Zo Jul 13 13:06:32 UTC 2008

On Sun, 13 Jul 2008, Jasper Groenewegen wrote:

> Waarschijnlijk zitten er fouten in het bestandssysteem. De stick wordt
> dan automatisch read-only gemount. Je zult dus moeten unmounten en dan
> op de een of andere manier het bestandsysteem herstellen. Ik weet even
> niet meer uit m'n hoofd hoe dat ging. :(

Opzoeken waar het device zit (dat zie je met 'mount', meestal /dev/sdxy
waar x een letter is en y een nummer; maar let op dat je de goede pakt
anders sloop je mogelijk het bestandssysteem op je harddisk!)

Dan ontkoppel je de schijf, en doe je:
sudo fsck /dev/sdxy

(uiteraard met de waardes die je gevonden hebt).

Martijn