Ubuntu 8.04 en WLAN-kaart Belkin F5D7010df

YP yellow.penguin op edpnet.be
Wo Jul 9 16:25:17 UTC 2008

Hoi,

On Wed, Jul 09, 2008 at 02:52:46PM +0200, C. Segers wrote:
> Heeft iemand ervaring met het onder Ubuntu 8.04 werkend krijgen van
> de WLAN-kaart Belkin F5D7010df. Mijn laptop is een ThinkPad X30.

Ik heb het op een Dell geprobeerd, en kreeg die op geen enkele manier aan de
praat,
desondanks uitleg vanop internet.

> Waarschijnlijk moet ik een of andere driver installeren. Welke driver
> werkt, waar is deze te vinden, hoe installeer ik deze?

De Realtek 8110 vond ik eerst niet, en toen ik het pakket had met de zgn.
juiste .inf file enzo, werkte het gewoon niet.

Een Hercules G (doodsimpele kaart) werkte darentegen meteen en probleemloos.

Een goede url voor wless is:
http://linux-wless.passys.nl/
Y P