gegevens opdisk opslaan

Jaap Hoetmer jaap op hoetmer.ch
Ma Jul 7 16:18:37 UTC 2008

Martijn, dat werkt wel voor de gegevens, maar niet voor programma's.
Amedee had een handige tip enige tijd geleden, over het bewaren van de
programmaselectie, en dit weer te gebruiken als het zaakje
herinstalleerd moet worden.

Hier enige knipsels van Amedee's mail:
Wanneer er een nieuwe versie is van Ubuntu, dan doe ik eerst het volgende:
dpkg --get-selections > ~/dpkg-selections.log

Dat geeft je een lijst van alle software die je geinstalleerd of
verwijderd hebt. Strikt genomen is dit niet nodig, maar het is een handig
geheugensteuntje achteraf.

Achteraf kan dpkg-selections.log dan weer gebruikt worden om bijkomende
software te installeren.

Jaap Hoetmer