versleutelde dvd ?

Gerard van der Meulen G.Meulen op net.hcc.nl
Za Jul 5 15:29:56 UTC 2008

Wie kan mij met het volgende probleem helpen ?

_Toelichting_

Een nieuwe gekochte dvd "I,robot" kan ik niet afspelen.
Alle spelers (5 stuks) weigeren en geven fout meldingen:

Totem - de bron lijkt versleuteld te zijn,
             probeert u een versleutelde dvd af te spelen zonder libdvdcss ?

Gxine  - error reading NAV-packet

Kaffeine - blijft hangen, knippert

Mplayer  - error, Gnome_screensaver_control

Xine         - error reding NAV-packet

Ik werk met Ubuntu 7.10.
In  Synaptec heb ik gezocht op "libdvdcss" en daarna Oggle-mmx erbij
geinstalleerd.
Ook dat helpt niet.

Op de doos van de dvd staat "beschermd tegen kopieren", maar niet tegen
afspelen.
Het is regio 2.