Kino/Canon

Frits Florin f.florin op wxs.nl
Di Jul 1 11:06:59 UTC 2008

Nog even het probleem: het programma Kino communiceert niet vanzelf met
mijn camcorder Canon MD120 (dv-bandjes, verbinding met firewire-kabel).
Alleen als ik vanuit de terminal opstart (sudo kino) werkt het.
Eén van jullie schreef me het volgende:

Meestal wordt er een groep gebruikt waarvan de gebruikers die een
bepaald toestel mogen gebruiken lid moeten zijn.  Om zeker te zijn of
dat zo is, en om welk apparaat het gaat, zou je eens moeten uitzoeken
waar dat apparaat ergens onder /dev hangt.  Sommige andere mensen die
een videocamera hebben kunnen waarschijnlijk wel helpen daarmee.

Maar ik begrijp dit helemaal niet ("een groep", "lid zijn", "onder /dev hangt"???)

Kan iemand mij helpen?

Alvast dank!

--

Frits Florin