Installatie van programma's
Jan Claeys
ubuntu op janc.be
Do Jan 31 22:24:26 UTC 2008
Op donderdag 31-01-2008 om 22:45 uur [tijdzone +0100], schreef Vincent:
> Helaas ondersteunt Hotmail geen POP of IMAP ofzo voorzover ik weet. Ik
> neem aan dat je Hotmail ook bij andere besturingssystemen niet via een
> emailprogramma maar vanuit de browser gebruikt?
Outlook Express kan ook via HttpMail (een op WebDAV gebaseerd protocol)
aan Hotmail.
Voor linux bestaan er "proxies" die via dat HttpMail met Hotmail
spreken, en waar je mail-client dan via POP & SMTP mee kan spreken:
'hotway' & 'hotsmtp'. Hou er wel rekening mee dat er geen garantie is
dat die dingen blijven werken als Microsoft weer eens wat verandert aan
hun servers...
NB: Google ondersteunt wel standaard mail-protocollen naast hun webmail,
en mogelijk andere gratis mail-diensten ook?
> Volgens mij werd Hotmail ook populair doordat het (een van de?) eerste
> webmail was, maar mijn internet-ontgroening was daarna pas, dus ik kan
> het mis hebben :)
Het was één van de eerste gratis webmail-diensten ja (oorspronkelijk
opgericht door een Indiase student voor MS het kocht).
--
Jan Claeys
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst