Vraag OpenVZ
Martijn van de Streek
martijn op foodfight.org
Do Jan 31 20:27:53 UTC 2008
On Thu, 31 Jan 2008, Tim ter Beest wrote:
> > Zeker in de volgende (8.04) versie, waat virtual-manager gaat werken.
> Zoiets had ik ook begrepen. Heb je misschien nog suggesties voor mij?
> Voor virtuele machines voor klanten zou Xen opzich goed gebruikt
> kunnen worden, maar vind het zelf een ebetje zonde om voor eigen
> services een compleet Linux-systeem de lucht in te gooien, inclusief
> kernel e.d.
Ik draai gewoon kleine Ubuntutjes in mijn VMs. Voordeel van "volledige"
VMs is dat je ze naar andere hosts kunt verplaatsen (migreren) zonder ze
down te gooien (zowel xen, als kvm, als vmware afaik)
Voordeel hiervan is dat je een stapel machines kan ophangen als "hosts",
en daar bergen virtuele servers in kunt hangen die je nav. de load naar
andere hosts kan schuiven.
Verder.. ach, het werkt gewoon bij mij, ik kijk er verder "dus"
amper/niet naar :)
Martijn
--
Sorry isn't an excuse when you do something stupid on purpose.
------------- volgend deel ------------
Een niet-tekst bijlage is gescrubt...
Naam: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Grootte: 827 bytes
Omschrijving: Digital signature
URL : <https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20080131/d2d57381/attachment.sig>
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst