Vraag OpenVZ

Tim ter Beest tterbeest op xs4all.nl
Do Jan 31 15:48:47 UTC 2008

Hallo Martijn,

woensdag 30 januari 2008, 6:34:16, schreef u:

> Waarom wil je specifiek openvz? Ubuntu doet't ook goed met kvm, xen,
> etc.
Het voordeel van OpenVZ vind ik dat je heel weinig overhead hebt, aan
een complete kernel op het virtuele systeem e.d. Ook reserveerd OpenVZ
niet gelijk alle resources die je insteld. Ik wil graag alle
verschillende services (mail, database, web e.d.) op een aparte
virtuele server draaien zodat migreren e.d. makkelijker worden.
KVM ken ik niet.

> Zeker in de volgende (8.04) versie, waat virtual-manager gaat werken.
Zoiets had ik ook begrepen. Heb je misschien nog suggesties voor mij?
Voor virtuele machines voor klanten zou Xen opzich goed gebruikt
kunnen worden, maar vind het zelf een ebetje zonde om voor eigen
services een compleet Linux-systeem de lucht in te gooien, inclusief
kernel e.d.

Ben benieuwd.

> Martijn
Tim