partitie aanmaken voor XP en Ubuntu

Hendrik Jan h.boer35 op chello.nl
Wo Jan 30 13:35:00 UTC 2008

Hallo

Ik weet nu hoe dit werkt, nu mijn vraag.
Ivm wat ik in opdrachten maakt, kan ik niet zonder winXP.
Mijn vraag is ik zou graag op een schijf in meerder partities verdeelt,
XP 2keer en 1 keer Ubuntu op de schijf willen zetten.
Ik weet ik begin bij WXP dat gaat goed, de tweede ook nog wel, maar dan???
hoeverdeel ik de partities, maak ikdie voor Ubuntu ook gelijk aan met de
install van XP de eerste keer
dus zo de volgorde
1ste partitie met de installatie XP1 en dan gelijk ook de 2de partitie
aanmaken voor XP2,
Hoe maak ik een partitie aan voor Ubuntu, je kunt niet met winxp een
partitie aanmaken voor Ubuntu.
Je hebt ook een swap partitie 2MB groot nodig en ik meende als ik het
goed heb nog een aparte partitie van ongeveer 9 mb groot
Omschrijf ook goed hoe een C schijf en D schijf in Ubuntu wordt
weergegeven.

al heel hartelijk dank voor de reactie

met vriendelijke groet
Hendrik Jan