Virusscanner voor Ubuntu 6.10 Edgy Eft

Aart Wanders a.a.wanders op live.nl
Vr Jan 25 12:36:34 UTC 2008

Beste mensen,

Welke gratis virusscanner kan ik installeren in Ubuntu 6.10?
In Windows XP gebruik ik altijd AVG-free, maar op de site van Grisoft wordt Linux niet genoemd bij de
besturingssystemen.
Toch geprobeerd want ik ben wel verknocht aan AVG, maar toen ik klikte op het .exe bestand dat op de desktop terecht gekomen was, kwam er een melding dat Linux er niets mee kon.

Zelfde vraag in feite voor antie spam- en spyware, kan ik Hitmanpro installeren van www.hitmanpro.nl of moet ik wat anders installeren?
Hitmanpro werkt uitstekend binnen XP, na het activeren worden eerst ± 7 programma geupdated en daarna uitgevoerd.

Kan ik Ubuntu 6.10 op de computer updaten naar de laatste versie, of moet ik die downloaden en op een DVD branden.

De eerste kennismaking met Ubuntu is goed verlopen en ik wil er zeker mee verder gaan.

Bij voorbaat dank voor diegene die reageert,
met vr.gr.
Aart Wanders
Probeer Live Search: de zoekmachine van de makers van MSN!
http://www.live.com/?searchOnly=true